October 3, 2013

Dum Vivimus Vivamus

Reblog fra 220113. Dum Vivimus Vivamus var det tidligere bloggnavnet.

Dum vivimus vivamus betyr la oss leve mens vi lever. Så la oss gjøre det! Vær spontan, ta de stegene du egentlig ikke våger å ta, sats på drømmene dine, tør å gi av deg selv, vær deg selv, smak på en matrett du ikke har smakt før, gled deg over alle de fine små øyeblikkene du har selv i løpet av en tung dag. I dag for eksempel, så hadde jeg vondt i hodet fordi jeg sov dårlig i natt, men jeg gikk på jobb. Og på jobb møtte jeg barn som syntes det var verdens mest spennende hendelse at en i klassen hadde ei løs tann. Stor ståhei og en egen spontan tann-sang i en rle-time.(De er skikkelige sangfugler hele gjengen! Så søte.)
Gjør ting dine venner muligens ser på som rart, gjør det for deg selv - det er du som skal leve ditt liv. Vær positiv til det ukjente - og uansett om magen din leker knutemor fordi du gruer deg sånn, kast deg uti det. Du skal se det ikke er så fælt likevel! Og viser det seg å virkelig ikke være noe for deg, si ifra om det eller gjør noe annet.

Du må jobbe for å oppnå det du ønsker. Opplevelser og erfaringer kommer ikke av at du sitter på rompa. Ta steg for steg, sørg for å gjøre litt for deg selv hver dag.

Jeg har klistra opp Dum vivimus vivamus på veggen over senga mi for å få det slengt i trynet hver kveld før jeg sovner. Foreløpig har det vært veldig lurt. 


- Hva er det siste du gjorde bare for deg selv?

(Neshorn-love på høyresiden!)

3 comments:

  1. Spiser mat, haha. Gjør det kun for meg selv, for å holde meg i live! Også var jeg på hip-hop kurs i går da - det er også veldig for meg selv :) Utrolig fint innlegg forresten, det var et godt valg å reblogge ;)

    ReplyDelete
  2. Hadde det vært mulig å like et blogginnlegg, hadde jeg gjort nettopp det ;)

    ReplyDelete
  3. I love it! Elsker budskapet ditt, og det er jo SÅ SANT!

    Tyrkiaturen jeg nettopp var på var en skikkelig spontan avgjørelse, og endte opp med å bli en av de mest fantastiske opplevelsene jeg har hatt. Jeg dro alene, og satset på å være skikkelig god mot meg selv hele turen. Det var som en ferie for sjelen, for sure..

    ReplyDelete