July 23, 2013

Germany and Madiba

Mye har skjedd siden sist vi snakket sammen, som vanlig. Jeg tilbringer ikke mitt Sør-Afrikanske liv sittende på ræva. (Jeg har ikke hatt muligheten til å snakke med dere siden internettet har jobbet veldig hardt. Med andre ord: vært nærmest ikke-eksisterende.) Men nå er jeg forhåpentligvis back on track - og tiden vil vise om det er mulig å laste opp bilder eller ikke.
//
Since we talked together the last time, a lot has happened, as usual. I don't spend my South African life on my bum. (I haven't been able to talk to you, because the internet has been working very hard. In other words: almost been none existing.) But now I'm hopefully back on track. The time will show if I'm able to upload some pictures.

Jeg har fått nye romkamerater, to søte, tyske jenter, og på skolen deler jeg nå klassen min med en annen tysk frivillig, Jonas.Det er godt å ha andre frivillige å dele en kopp te(!- jeg drikker te nå) og lærer-imitasjoner med.
Sist fredag nå dro vi inn til Cape Town for å leke turister nok en gang - og å feste på Long Street. Blir ikke lei av Bobs Bar og The Dubliner. Vi har også feira Rolihlahla Madibas bursdag på Belthorn Primary - og det var ganske så kult. Ikke hver dag du feirer en Nobels fredsprisvinner  og verdenshelt i hans hjemland.
//
I have gotten new roomies, two lovely german girls, and at school I'm now sharing my class with another german volunteer, Jonas. It's nice to finally have some volunteers to share a cup of tea and teacher imitations with.
Last friday the four of us went in to Cape Town for some more of the touristy stuff, and we also went partying on Long Street. We have also celebrated Rolihlahla Madibas birthday at Belthorn Primary, and that was pretty awesome. It's not every day you celebrate a winner of the Nobel Peace Prize, and world hero, in his home country.

Me and the Germans ready for Long Street.
 Volunteers pretending to be tourists at the Waterfront.
 Me and the now ninetyfive-year-old Mandela.

Pictures uploaded - yippi!

- Hva ønsker dere å høre mer om fra Sør-Afrika?
- Is there something special from my South African life you would like to hear more about?

No comments:

Post a Comment