June 21, 2013

Some people are poor, they just have money.

Etterhvert som jeg har blitt mer moden har jeg funnet ut hva som virkelig betyr noe, og hva som er viktig. Og dosen med visshet har bare vokst her nede. Jeg jobber med barn som henger med geipen fordi de ikke har nok penger til mat og magen rumler, jeg jobber med barn som vet at plassen de sover er utrygg fordi de bor i en township, jeg jobber med barn som har hull på skjortealbuene sine fordi de ikke har penger eller redskaper til å reparere de. Lista er uendelig.
Tross dette møter jeg hver dag barn som smiler, barn som er i imponerende fysisk god form, barn som kan hvis de vil, barn som er lykkelige bare de får en klem, barn som ler når de trykker på huden din og de ser at det faktisk er mulig at du kan bli enda hvitere. Denne lista er også uendelig, og det er det som gjør meg så 
glad. De vet å verdsette det de har.

All photos: all rights reserved (c), private.

- Kunne du tenkt deg å jobbe som frivillig?

//
The last few years I've grown a lot mentally, and found out what is important in life. And the dose of knowledge has just grown down here in SA. I work with children who always have a sad face because they don't have enough money to fill their rumbling stomachs, children who goes to sleep every night with a bad feeling since they live in an unsafe township. I work with children who are wearing damaged clothes since they can't buy something new or might not have the equipment to fix it. This is a neverending list.
Despite this, I meet smiling children each day, children that are in a impressively good shape, children who can make it if they want to, children who are happy by just getting a hug in the morning time, and children who finds it funny that your white skin can get even whiter when they lay pressure on it. This is also a neverending list, and that makes me so happy. They know how to appreciate what they have.

- Would you like to do volunteer work abroad?

Follow on Bloglovin

1 comment:

  1. JA! Hvordan gjør man det? Altså, via...hva? Jeg antar jo at det er en eller annen form for organisasjon? Og hva gjør du egentlig der nede? :)

    ReplyDelete