June 5, 2013

Reisefeber

Sør-Afrika er himla langt unna. Jeg reiser alene. Det er mye kriminalitet der nede. Det er veldig langt unna. Jeg skal være der i to måneder. Jeg liker heller å si litt over sju uker, for det høres kortere ut.

Jeg grubla fælt i går før jeg gikk og la meg. For det ER langt til Sør-Afrika. Over 12 timer med fly fra London. Det hjalp heller ikke på grublinga at jeg var teit på søndag. (Les: er veldig allergisk mot peanøtter og presterte å få i meg noe fra en dessert.) Så formen er heller ikke der den burde være. Halsen min tuller veldig med meg. Heldigvis er jeg god på tegnspråk fra da jeg var i Kina. Det er ikke så gøy å skulle være på farten i over et døgn når formen ikke er der, men allergiske reaksjoner går over, og jeg gleder meg egentlig. Tenk da: jeg skal bo hos en S-As vertsfamilie, undervise på en lokal skole, og ta del i dagliglivet i en av verdens regnbuenasjoner. Må bare bite tenna sammen og ta det rolig i starten. 

Også er det jo fint å tenke på at det er ingen tidsforskjell fra Cape Town til lille Norge. Hei Mamma og pappa.


Flyet til London går om tre timer, deretter setter jeg kursen mot Sør-Afrika for en utavmegsjæl-opplevelse. Og det skal bli en bra en!

//
Had cold feets about my trip yesterday. I came to notice that Cape Town is really far away, and in addition I have gotten  a really bad sore throat. I hope it's just an allergic reaction or something. Fingers crossed for that I'll manage to sleap at the plane to South-Africa.
At least there's no time difference between South Africa and little Norway. Hello, mum and dad! 

The plane to London leaves in three hours, and after that I'm heading south for a lifetime experience. I've
decided that it's going to be a good one!

3 comments:

  1. Kos deg, og pass på deg selv!

    ReplyDelete
  2. HAVE FUN SØTA! Og som nevnt over; pass på deg sjæl. Blogger du under oppholdet også?

    ReplyDelete
  3. AAHHHH have so MUCH fun! Be safe

    ReplyDelete