June 3, 2013

Pakkepakkepakkepakke

Skal jeg ha med regnklær? Må jeg være skikkelig kledd? Trekker den shortsen her for mye uønsket oppmerksomhet? Hvor konservativ er familien jeg skal bo hos? Hvor strengt er uniformsreglementet på skolen? Hvor mange penklær må jeg ha med til eventuelle sammenkomster med vertsfamilien? HVOR MYE har jeg egentlig PLASS til i SEKKEN på 75L?!


Det kaoset her har jeg fått noen grå hår av i dag. For alt jeg ville ha med, det var det rett og slett ikke plass til. Pakka om klesposen tre ganger. Om det oppstår noe uventa nå, nå som alt er så planlagt ned til den minste lille happening/regel, så får jeg bare ta metroen inn til Cape Town-sentrum og dra kortet.

2 DAGER til SØR-AFRIKA!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har allerede begynt å fylle inn ting som skjer før jul på kalenderen min. Så i dag henta jeg kjolen jeg skal bruke tjuefjerde august - på gardeball med en god kompis. Og i september skal jeg på firedagers-tur til Ungarn. Tid til studier sa du? Jeg tror tida før jul blir rimelig travel jeg.


//
Am I supposed to bring a raincoat? Do I have to be properly dressed at all times? Does these shorts attract too much negative attention? How strict are the uniform regulations? How many nice clothes(none "backpacking clothes") should I bring for get togethers with my host family? And HOW MUCH can I actually FIT in my BACKPACK?! 
These questions demanded a lot of thinking today.  I had to repack three times before I could fit it all in my backpack. So if this isn't enough clothes or the right type of clothing, then I'll just have to take the metro in to the center of Cape Town and spend some money...

2 DAYS 'TIL SOUTH AFRICA!

I've already started to fill up my calendar for the upcoming months after my arrival (back home late July). I picked up my blue promdress at the dry cleaner earlier today, which I'm going to use at His Majesty The Kings Guard prom in August. And in september I'm leaving the country again for a trip to Hungary. Enough time to studies, you said? 

Follow on Bloglovin

1 comment:

  1. Kleskoder kan være vriene! Det er herlig når man har det travelt, for meg det betyr det at livet blir mye mer verdt å huske fordi du har gjort så utrolig mange spennende ting.

    ReplyDelete