June 13, 2013

Life in Athlone is crazy, I tell you man!

JEG ER I LIVE!
Det har gått i ett kjør siden jeg landet i afrikaans-land*. Ble stoppa ved visumkontrollen fordi kroppstemperaturen min var for høy, ble ført til en klinikk på flyplassen, ble konstatert frisk nok, og måtte deretter løpe hostende gjennom hele flyplassen med bagasje på ryggen (elsker re-innsjekk!). Vel framme ved gaten min viste det seg at jeg hadde bedre tid enn to sør-afrikanske menn hadde lurt meg til å tro. Jeg var så sliten i det øyeblikket, beinhinnebetennelsen jeg har i begge bein slo virkelig knuter på seg, jeg var sjuk og ville bare sette meg på neste fly hjem igjen.

Heldigvis gjorde jeg ikke det. Selv om de to første dagene var tunge.

Før jeg fant meg til rette host vertsfamilien dro jeg på en tredagers-tur rundt Western Cape med vin, - geiteost - og sjokoladesmaking, strutser, pingviner, seler, båttur, Cape Agulhas, jeg "flyttet inn" i et av strandhusene i Muizenberg(så utrolig skjønne - og masse herlige surferboys utenfor!), og spilte biljard på et hostel som kunne vært huset til Bob Marley.

Selsafari
 Utsikt til Hout Bay med herlige, danske Camilla.
  Cape of Good Hope
 Strandhusene i Muizenberg.
Vinsmaking i Stellenbosch.
Vi frøs etter vinsmakingen og mens vi ventet på de andre ba vi en kar om å få sitte i hans minivan. Viste seg å være en jägermeister-partyvan.
Cape Agulhas hvor Det Indiske Hav og Atlanterhavet møtes med jentene.

Jeg hoster fortsatt, og det virker det som at halve Sør-Afrika gjør. Elevene jeg underviser på en lokal skole hoster meg rett i fjeset rett som det er. Sentralvarme eller panelovner eksisterer ikke. Så det går i tre par sokker, to par bukser, to cardiganer og to t-skjorter for å holde varmen.

I helga nå raller jeg og Julia, inn til byen for å kjøpe mer klær, sjekke utelivet på Long Street sammen med tre av jentene jeg traff i helga, og for å være skikkelige turister. OG PÅ MANDAG BLIR JEG EN OG TJUE!! 21! I Sør-Afrika, mann!

*De har 11 offisielle språk her. Shittebricks man!
**Braai : barbeque

//
I'M ALIVE!
I've been very busy since the moment I landed in afrikaans-land*. At first it didn't seem like I would be able to enter the country at all. I was stopped at the passport control area because my body temperature was to high. I was taken to the Airport Clinic, and luckily, I got my passport stamped. I ran and coughed through the airport in Johannesburg, because some South-African men told me too run because my plane was about to leave - NEVER listen to them. At the gate I was the only one who had arrived... My shin splints didn't cooperate at all - both of my feet were burning, I was sick, and I wanted to by return tickets right away. 

I didn't, even though the two first days where two LONG days. 

Before I moved in to my host family, together with my lovely roomie from Austria, I went on a Western Cape Trip for three days. I met some lovely girls and had a great weekend tasting wines, goat cheese and chocolate, we visited Cape Agulhas, Cape of Good Hope, and saw the penguins in Bettys Bay to mention some.

I'm still coughing, but it seems like every third South-African is doing as well. Central heating is non-existing down here. We all have to layer up with two pair of socks, two cardigans, two tshirts, ye, you name it. 

This weekend me and my roomie has booked two beds in a hostel in the city. We're gonna check out the night life on Long Street, shop some more clothes, and do some touristy stuff. And on monday, which is a national holiday here in S-A, IM TURNING TWENTYONE! YEY ME! 

*They have 11 official languages here!

No comments:

Post a Comment