May 4, 2013

Who, what, when ?

Dere er flere nye her inne nå, og det synes jeg er morsomt. Jeg er glad i oppmerksomhet. (Neida, hysj.) Og flere spør, hvem er du for noen? Hva gjør du egentlig på?

Så for å gjøre en lang historie kort (eller i det minste prøve:

I tjueelleve hadde jeg min russeperiode, og etter det som føltes som nok skole for en god stund, søkte jeg meg inn i militæret. I kongens klær fikk jeg en positiv opplevelse jeg kommer til å leve på lenge. 
Samhold, utfordringer og mestringsfølelse, og venner for livet.

// 

I've gotten a few new readers lately, and that makes me smile. I love attention. (Just kidding...or?)   Some of you may wonder - who is this girl? 

Let's make a long story short (or at least try):

I finished school at the age of nineteen in 2011, and felt that I was done with school for a while. So I decided to join the Norwegian Armed Forces. In His Majesty the Kings Guard of Norway I got the experience of a lifetime. The best year of my life so far. Solidarity, challenges, a sense of accomplishment, and friends for life sums it all up.

(PS: You can see pictures from my military life here: http://eirinsae.blogg.no/. )

Jeg elsket det uniformerte livet.
(Og som den gardist jeg er ( en gang gardist, alltid gardist) så må jeg tipse dere om Kongebloggen.
Militærbloggen min her: http://eirinsae.blogg.no/ )

Etter militæret hadde jeg en måned fri - hvor jeg bare satt i sofaen og stirra dumt ut av vinduet. Jeg, som var vant til en hverdag hvor alt var bestemt for meg, visste ikke helt hva jeg skulle ta meg til. Men det ordnet seg. Etter noen runder med CV-er og politiattester fikk jeg meg jobb som musikklærer på mellomtrinnet. Og derfra bare balla det på seg. Plutselig fant jeg meg selv i en situasjon hvor jeg var hovedlærer for femten andreklassinger og spesiallærer i norsk for fremmedspråklige elever. Det var så utfordrende og gøy!

Jeg jobba som lærer i seks måneder før jeg satte kursen for mitt første utenfor-Europa-tur. Jeg brukte seksten dager på å jobbe med ned fra Delhi til Goa i India, før jeg brukte atten dager på å reise fra Hong Kong til Beijing. 

//
After the military I had a month off just sitting in my sofa staring out the window. I was used to having a schedule which told me what to do, and now, I had to plan it all myself. It was a very strange feeling. But after a while I got a job as a music teacher. And then I suddenly found myself in the situation as the main teacher of fifteen eight-year-olds. It was so much fun!

I worked as a teacher for six months before I started my "outside-Europe-trip". First I travelled from Delhi to Goa, India, in sixteen days, and then I used eighteen days travelling from Hong Kong to Beijing, China.


Nå er jeg hjemme i Norge for en liten stund, før jeg femte juni setter kursen mot Sør-Afrika, safari og frivillighetsarbeid! 

// 
I'm now back home in Norway for a little while. The fifth of June I'm leaving Norway again for two months in South Africa including safari and volunteering. 

Follow my blog with bloglovin', or by mail (fill inn your e-mailadress in the white field to the right.)

3 comments:

  1. Åh, jeg beundrer deg! Virkelig. Jeg er bare redd den store verdenen, og synes Norge er mer enn stort nok liksom, haha!

    ReplyDelete
  2. Åh, du er en sånn type person vi snakker om i kollokvie-gruppa mi: ute og lever livet! Vi sitter der med skolebøkene våre, og poser under øynene og skulle ønske vi var der litt selv, innimellom. Også India da.. jeg bare MÅ til India en gang.. Fint å lese! :D

    ReplyDelete
  3. WOW - du har gjort mye, du!!!!!!!!!

    ReplyDelete