May 21, 2013

I've gotten my placement details!

Endelig har jeg fått vite hvilket prosjekt jeg blir plassert på i Sør-Afrika! Dere aner ikke hvor mange mailer og telefoner det har vært fram og tilbake for å ordne alt. (Når jeg endelig trodde alt var i boks måtte jeg ut med tre tusen ekstra for å endre flybillettene også. Jeg hadde ikke fått med meg at fadderukene på universitetet starter to uker før studiestart... Følger med, sa hun. Bare reiser som har stått i huet på meg siste tiden. VIMS.)
Men nå er alt underskrevet, scannet og sendt inn. Og mail med prosjektbeskrivelse og tildelt vertsfamilie har funnet veien til innboksen min! HURRA!

Jeg starter med ei helg Sør-Afrika-safari, før jeg flytter inn til den nye familien min og deres to hunder (atsjo!) førti minutter unna Cape Town sentrum. Derfra skal jeg pendle til jobben min som lærer på en lokal hel-afrikansk barneskole. Jeg kommer til å jobbe fem dager i uka i sju uker, og når elevene har skoleferie skal jeg være SFO-mamma. Gleder meg sånn til å jobbe med barn igjen! (les: jeg jobbet som lærer i seks måneder før India - og Kina-turen.) Det kommer til å bli utfordrende siden mine kolleger bare kan noen fraser engelsk, men når andre har fått det til før meg skal jeg også få det til. Jeg er så spent!

Det kommer til å komme mer om Sør-Afrika-turen etterhvert; tanker, forberedelser og informasjon. Avreisedato er 5.juni. Kommer selvfølgelig til å blogge når jeg er i Afrika også.

Om du lurer på noe allerede nå, så er det bare å spørre i vei! :-)

Har du noen ferieplaner? 

//
I've finally gotten my placement details for my South-Africa trip! You have no idea of how many emails and cellphone-calls there have been. It almost turned me crazy. But now it's all settled. Finally. (I even had to change my flight tickets, because I didn't know that my university-education started two weeks earlier since it's my first year. I'm so clever. All I think about is travelling...)

I'm starting with a few days of South-Africa safari, before I move in to my host family and their two dogs ("atsjo!").  And from there I'm going to work five days a week, for seven weeks, as a primary school teacher. I'm looking forward to work with kids again! (read: I worked as a teacher for six months before I went to India and China.) It's going to be a challenge because only a few of my new coworkers speek english, so I have ro rely on my body language. But I'll manage. I'm not the first foreigner to work with them.

I leave Norway the fifth of June, and will blog about my expectations and preparations before departure. And I will of course blog when I'm in South-Africa.

If you have any questions, don't be afraid to ask! :-)

Do you have any vacation plans for this summer?


Follow my travel with bloglovin' or by email(fill in your email adress in the white field to the right.)

2 comments:

  1. Jeg har faktisk INGEN planer :( Kaaaanskje det blir noe restplasser, ellers blir det roadtrip i Norge med kjæresten (: Din "ferie" høres supergøy ut! Kos deg :D

    ReplyDelete
  2. Det høres superspennende ut! God tur :) SKAL til Sør-Afrika en gang!

    ReplyDelete