May 28, 2013

Familiequotes vol. 5

Tidligere utgaver: vol.1, vol.2, vol.3, vol.4

Kristine: Det står vennligst vent, pappa. (De sitter og jobber mot nettbanken.)
Pappa: Kjenner ikke han vennligst vent jeg.

Egil (kjæresten til storesøstra mi): Svar normalt. Gi ham høye forhåpninger, så knekker du ham.
Kristine, etter en stund: Av og til så lurer jeg på hva jeg har rota meg borti.


Jeg: Du trodde ikke jeg tok (imot) den du.
Pappa: Når du tar noe sånt er det flaks. Og jeg har alltid rett.

Vi setter på plass varer etter matbutikk-tur:
Pappa: Hvor er skinka?
Jeg: Det er du som putta skinka i pose og tok den med opp til huset. Jeg har ikke rørt den siden jeg la den i kurva.
Egil: De e innjkvart kvinnjfolk som sæll skinka si å.
Kristine: Jeg går jeg.


Jeg: Kanskje æ ska dra te Oslo å få med Stian Blipp hjæm?
Ingvild: Nei, da bli æ sjalu.

Pappa tar en edderkopp for Ingvild:
Ingvild: IKKE SKVIS'N PÅ BUKSA MI! Skvis'n sånn skikkelig hardt!

Foto: Ingvild Sætherbø, Egil Gjøran Otterholm
Flere morsomme 17.mai-bilder HER. :-)

6 comments:

  1. Herligste familien jeg vet om <3

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for boktips, skal sjekke om biblioteket har dem så snart som mulig.

    ReplyDelete
  3. Hehe, virker som du har en veldig artig og koselig familie :)

    Sv: Takk takk, nå ser det ut til at alt ordnet seg i dag :D Jeg skjønner at du føler du heller vil på festival jeg! Jeg vet ikke åssen jeg hadde takla å skulle dra på en annen ferie enn Roskilde lenger. Forhåpentligvis er ikke du like miljøskada som meg. Sør-Afrika er jo sikkert utrolig fint også.

    ReplyDelete
  4. morsomt! Likte særlig den "jeg går jeg" :L

    ReplyDelete
  5. Heheh høres ut som en herlig gjeng! Liker bildene asså, spesielt finfine nordmørs bunaden. Hva er reiseplanene når og hvorfor akkurat dit?=) Jeg har vært i Asia og besøkt begge de landa der borte som du skal til

    ReplyDelete