May 22, 2013

Apartment hunting in Oslo

Mandag til onsdag sist uke var hektisk tråling av Oslo øst vest nord sør. Jeg bodde på hotell og kjørte t-bane, trikk og buss til den store gullmedalje. Kjørte feil, løp til blodsmaken stod i munnen for å rekke banen tilbake, krangla med narvesen-betjening da billetten min ikke fungerte, hadde med Lisekatt på tre visninger, og dro på fem aleine. Plutselig voksen på rom-jakt i Oslo. Det kribla veldig i magen før hver eneste visning. Nervene krangla seg i mellom inni den lille kroppen min. Stress.

Tirsdag tok jeg derfor en liten visning-time-out og brukte formiddagen på å nerde korps på slottsplassen. En gang gardist, alltid gardist. Møtte på kjentfolk fra min kontigent gjorde jeg også.

Slik så Oslo ut fra hotellvinduet mitt.
Én av flere phete friends som også hadde møtt opp på slottsplassen for å nerde.
Han under her er inneværende nerd. 
Årets kp.3ere nerda ganske bra. Også gjorde det faktum at Kaptein Caspersen hadde klart å få inn en signalmarsj MED PICCOLODEL i Ola-drillen meg veldig glad. (Men det er ingenting som slår min kont. selvfølgelig.)
 Etter drill, før jeg fortsatte visningsrunden min, fant jeg en plass å fylle opp veska med blodsukkerlykke.
Så vandra jeg videre fornøyd og klar for fem nye visninger i Oslos mange bygårder og hus.

Mandag kveld denne uka sjekka jeg mailen for n-te gang. Og denne gangen kunne jeg endelig danse seiersdans på stuagulvet og klemme pappa. JEG FIKK ROMMET JEG VILLE HA! I drømmekollektivet, med takmaleri i oppgangen. Har nesten lyst til å bare skippe Sør-Afrika-turen og flytte inn istedenfor. Æ glær mæ sånn!

- Hvor skal du studere / gå på skole neste høst?

//
I spent three days last week travelling Oslo from south to north, east to west. I lived at a hotel, and travelled both by tram, bus and metro for the big gold medal(haha, thats probably just a Norwegian saying...). I took the wrong metro line, ran until I could taste of blood in my mouth just to catch the opposite metro back, argued with the guy who sold me my bus ticket when it didn't work, and I visited eight different viewings.

Monday evening, this week, I checked my email for the twentieth time. And then it was finally my time to dance. I got the room I wanted! I'm so happy right now. Just want to move in right away. Maybe I should just skip my South-Africa travel and spend some time shopping cutleries and plates instead?

- Where are you going to study next year?

4 comments:

  1. Fine bilder! :)
    SV: Jaaa, veldig gøy å være russ <3
    Så koselig! Veldig koselig å være sammen med masse gode venner, grille og sole seg :D

    ReplyDelete
  2. åå, grattis med leilighet!!! oslo er superfint! (gleder meg til india-innlegg!!!!)

    ReplyDelete
  3. hvorhvorhvor skal du bo, Eirin?

    ReplyDelete
  4. Gratulerer så mye! Det er så deilig å flytte inn en ny, fin plass! ^^

    ReplyDelete