May 18, 2013

220 in Kristiansund

De syv siste dagene har vært de fineste på lenge.

I helga fikk jeg besøk av fire av de herlige vesenene jeg delte rom med på Huseby leir (les: gardeleiren.) Byen viste seg fra sin fineste side med blå himmel og knallsol, veteranbilutstilling,og åpne turistattraksjoner. Var nærmest turist i egen by selv også i helga jeg.
Vi dro til utkikkstårnet, Varden, og fikk utsikt over byen, spiste softis ved militærbil-utstillinga, solte oss og spiste frukt på verandaen, dro ut på livet, og vandra ute i havgapet.

Da Henrikke kom med hurtigbåten fra Barteby på fredag stilte jeg, Nicholay, Ida og Lise oss opp på kaia med norske flagg og det hele. Veteraner skal ha fine ankomster. :-)

Mandag til onsdag brukte jeg på visninger i Oslo. Farta rundt som en tulling, og er nå en selvutnevnt ekspert på ruters kollektivtrafikk. Mer om det senere, når sola ikke skinner så sterkt. (For nå skal jeg bruke helga på å bli brun, og på å lese de siste bøkene jeg har kjøpt. - Kråkejenta av Erikssons og Sundquist anbefales!)

God helg, alle sammen!

//
The last seven days have been the finest in a long time.

In the weekend I got visited by four of my good friends, which I shared room with in the military.
I showed them around in my little hometown, and the city really showed itself from its best side. We had sunny weather all weekend through, ate a lot of good food, watched an old cars exhibition in the city centre while eating ice cream, partied, and took a walk by the sea.

When Henrikke came with the express boat on friday, the rest of us(Nicholay, Ida,Lise) met her at  the brew waving with Norwegian flags. :-)

I spent monday to wednesday in Oslo, the Norwegian captial, looking after a place to live. (I'm going to study in Oslo from August on.) More about that later. This weekend I'm going to spend tanning and reading good books.

Have a nice weekend, everyone!

Photos: Henrikke M.H.Børsum (c)

Follow on Bloglovin

No comments:

Post a Comment