April 12, 2013

Tour de China

Yangshuo, Kina, dag 21

你好 * !

I dag har vi syklet til det som visstnok skal være Kinas fineste naturområde. Jeg har ikke sett nok av Kina til å skrive under på dét, men vakkert var det. 
Vi dro opp til Moon Hill, som er Kinas svar på norske Torghatten. Mens resten av gruppa (de med friske bein) brukte en halvtime på å komme seg til toppen, fant jeg meg en fredfull restaurant med gyngebenker, leste i boka mi og ble spist opp av mygg. Jeg rusla meg også en liten tur, og kom i prat med ei søt kinesisk dame, som samlet på utenlandske sedler og hilsener på forskjellige språk.


Middagen spiste vi sammen hos en lokal gårdeier i et av husene oppe mellom fjelltoppene før vi syklet ned igjen via hovedveien. Hadde en deilig tur - men mistenker sterkt at jeg kommer til å kjenne det i rumpa i morgen.

Nihao = hallo

No comments:

Post a Comment