April 22, 2013

Sammen med en kineser

Båtcruise, Yangtze River, Kina dag 22-24

Om bord i President 2 cruises delte jeg rom med 28 år gamle Snowyin. På tur til båten hadde hun fått seg nye kinesiske venner. Alle menn. Dag nummer to ble jeg og Snowyin invitert med inn på rommet deres for å spise frukt. Det gikk ikke mer enn fem minutter før han ene begynte å vise interesse. Han prøvde seg på tegnspråk for å vise at han likte øynene mine, og Snowyin endte opp som tolk. De andre kara bare lo. Det kom spørsmål på spørsmål, om jeg hadde kjæreste, hvor i Norge jeg var fra, og jeg fikk høre at jeg var hjertelig velkommen til å komme på besøk i Kina. (Ikke noe ekkelt med situasjonen i det hele tatt. Døra ut til korridoren var åpen, og ingen som kom nær meg.)
Da jeg hadde fått nok av komplimenter jeg ikke forstod og kinesisk smalltalk, trakk jeg meg tilbake til rommet for å sortere bilder. 
Enveisflørten stoppa ved at kinamannen et kvarter senere kom og banka på døra med en gave til meg; en pose med røde klementiner. :-)
Sjekka opp av en kineser: CHECK!

No comments:

Post a Comment