April 22, 2013

Geirangerfjorden? / Yangtze River

Båtcruise fra Chongqing til Yichang, Yangtze River, Kina dag 22-24

Fjordene kineserne er så stolte av kan ikke måle seg med norske i det hele tatt. Det gjorde det vanskelig å vise begeistring for de tåkelagte fjellveggene som omkransa Yangtze River. Ja visst var det mektig å seile inn mellom fjellveggene i skumringen - det var nærmest trolsk, men selve fjordtarmene - de kan ikke måle seg med Geirangerfjorden på noen som helst måte. Yangtze River skuffa meg. Men been there, done that. Var godt å ha muligheten til å slappe av til sjøskvulping. Noe annet enn partymusikken fra bargata i Yangshuo.

Sånn her satt vi nærmest halve turen på ekskursjonsbåten (meg, Preben, Casper)

Sistekvelden på båten var mer show. I tillegg til å halvsove på båt-ekskursjon til ”fabelaktige” The Lesser Three Gorges (type severdighet det står om i ALLE Kina-guidebøker) , som varte i fire timer, drista hele gruppa seg nemlig utpå karaokescenen på kvelden. Herregud, så morsomt! Synge karaoke i Kina og danse med kinesiske menn: CHECK! (Jeg hadde aldri i verden trodd jeg skulle røre mikrofonen. De som kjenner meg vet at jeg ikke synger foran andre. Men Priya, gruppas indisk-ætta australier, hadde et poeng da hun sa at jeg mest sannsynlig aldri kom til å treffe noen av dem igjen. Jeg hadde det kempeshow!)
Dere skal få se en video av meg og danske Helene danse med kineserne så fort jeg befinner meg utenfor The Great Firewall of China.

No comments:

Post a Comment