March 30, 2013

Orientation walk, Jaipur dag 3

Vi kjørte buss i syv timer for å komme oss til Jaipur, og da vi kom fram sjekka vi inn på tidenes kuleste hotell. Hotel Jaipur Inn er og har vært drevet av samme familie i flere generasjoner og ser ut som en brun, gigantisk versjon av huset til familien Wiltersen i Harry Potter. Virkelig. Så fint og snålt på samme tid.

Dagene i Jaipur var spennende og utrolig innholdsrike. Godt jeg skriver dagbok så jeg kan se tilbake hva jeg selv har vært med på, for for å være ærlig så er det vanskelig å henge med på alt.
Slik som nå, første dagen i Jaipur, tok vår CEO( guide) oss med ut på en "Orientation Walk". En slik "walk" er egentlig til for å gjøre oss kjent med byen vi er i - men overraskelsene på vår gåtur ville ingen ende ta. Etter ti minutter til fots fant vi plutselig oss selv sittende bak kameler, noen minutter etter å ha forlatt kamelene blindtestet vi krydder ifra boder på et marked, og, helt ut av det blå, kjørte vi lokal buss et kvartal, etterfulgt av en rundtur i et svært gullsmedkompleks hvor vi bl.a. fikk se hvordan de lagde de forskjellige designene. When Doshyant (CEO) says jump, we jump. Vi avsluttet dagen med en herlig middag. Indisk mat er så yummy.

Dag 4: Monkey Temple og Amber Fort - innlegg kommer!

- Noen som tør å gjette på hva de fargerike firkantene er for noe? :-)

Bli med på turen videre via bloglovin' eller mail ( fyll inn mailadresse i det hvite feltet i høyremargen.)