March 23, 2013

Monkey Business in Delhi

It's already strange to speak norwegian.

Til alle dere fine der ute: Jeg kom meg trygt fram. Fikk hjelp av en hyggelig mann til å veksle penger og finne taxi og slikt på flyplassen, og ble tatt imot av ikke mindre enn fem ivrige hotell-arbeidere som ville bære sekken min og passet på at taxi-sjåføren ga meg riktig beløp tilbake da jeg ankom hotellet. Inderne er nemlig glade i å beholde vekslepengene selv.

Nå ligger Kari, min britiske samboer, ved siden av meg og sover. Vi har allerede vært ute å snust på livet ute i de travle, overfylte gatene, og konkludert med at her liker vi oss.
Karol Bagh, bydelen hotellet vårt ligger i, består så og si bare av motorsykler og menn. Men selv om man nesten ikke ser kvinner ute i gatene, så er ikke mannfolka innpåslitne - bare én rickshaw-sjåfør maste på oss ei stund, men så lenge man holder øynene for seg selv, gjør de som oftest det også.

På vandreturen vår stoppet vi ved en ren jenteskole. Pikene var ivrige på å håndhilse, mens svar på spørsmål  om hvor gamle de var, endte bare i fnising.

Det er motorsykler overalt her, og rundt hvert eneste hjørne møter man noen som står og selger frukt, grønnsaker eller steker noe som ser ut som lomper.

I kveld får jeg møtt resten av gjengen jeg skal reise videre med, så skal vi ut på middag sammen.

- Hvordan er ståa hjemme i Norge, har dere det fint?

PS: Dere ligger fire og en halv time etter. Treiginger. ;-)

Bli med på tur via bloglovin' eller e-post ( fyll inn mailadresse i feltet i høyremargen.)

1 comment:

  1. Jeg var ikke klar for denne bloggen før en tid tilbake og jeg syntes du er herlig..

    ReplyDelete