March 30, 2013

God påske!

Klokka er snart halv tolv her nå, og jeg har nettopp kravla under dyna igjen etter en noe rar middag. Satt helt alene fra gruppa nede på hotell-restauranten, med en stirrende indisk familie rett ved siden av. Gamledama lo av meg og knaskra glad på brødet sitt, gamlefar stirra uhemmet, madamen ga blaffen i meg, og mannen hennes igjen prøvde å kikke diskret bort på meg - noe som var ganske vanskelig i og med at han ikke satt mer enn litt over en halv meter unna... For en gjeng.

Omnomnomnom.

Jeg kjente allerede på togturen fra Pushkar til Udaipur, hvor jeg er nå, at jeg var sliten. Så jeg tok likesågodt fram påskeegget mitt med norsk smågodt da vi kom fram, og la meg under dyna ( lakenet) noen timer, istedenfor å bli med resten av gruppa for å se på en neglekunstner og spise en noe dyrere middag. Klok avgjørelse.

Det er merkelig hvor slitsomt det kan være å ha det gøy. For jeg har det gøy. Jeg ler mye, men inntrykkene er mange når man skal få med seg alt som er å se i hver by man er i (har kommet til by nummer seks på åtte dager nå).


Gruppa jeg reiser med består av tre kjærestepar, fire venninnepar, også har du meg og Kari (29). Jeg er tjue, de andres alder strekker seg fra tjuefire til trettien. Vi tar vare på hverandre innad i gruppa, men jeg merker at det hadde vært godt å hatt med en venn. Hvertfall i dag  - det går nok over. Heldigvis har jeg et hyggelig norsk kjærestepar med på turen. Jeg sa før jeg dro at jeg ikke ønsket nordmenn i gruppa, men herlighet så godt det er å snakke norsk etter at hjernen har fungert på engelsk og tysk hele dagen. Og takk gud for dagboka mi.

- Hvordan har du det?

Bli med på tur via bloglovin' eller følg med via mail ( fyll inn mail-adresse i feltet i høyremargen.)
 

No comments:

Post a Comment