March 5, 2013

Barns tanker om tur

"En komplett oversikt for nedbør, klima, temperatur, og alt annet værrelatert som er viktig for deg som turist i New Delhi." @jeg elsker internettet.

De sjarmerende andreklassingene mine har, i dag, blitt fortalt av andre lærere at jeg snart skal ut og reise. Så før gymtimen i dag snubla de nesten over hverandre i full iver etter å få stilt sitt spørsmål først.

Kan du sende oss bilder fra når du møter sebra og sånn?

Skal du se en sånn med sånn sånn hår - viser ved å føre hendene over hodet og ryggen og kiker på meg med store, nøttebrune øyne - sånn konge?  (Løvenes konge :-) )

Skal du se en tiger? "Kanskje på safari, men da skal jeg i så fall holde meg på trygg avstand." Trygg, hva er trygg?

Skal du se det kinesiske tårn?

De er bare verdens søteste. Og ungers nysgjerrighet er så god. (Vi har noe å lære der.) Det er ikke sjeldent at samme lille gutten stiller meg til veggs med spørsmålene sine. Åh, som jeg kommer til å savne dem!



Bli med på tur via bloglovin' (klikk på neshornet i høyremargen) eller følg meg via mail(felt i høyremargen).

2 comments: