February 11, 2013

Sommerfugler

En av bonusene ved å være lærer - jeg har vinterferie neste uke! Da blir det restitusjons-tid for beina, som er farga i både gult, grønt og blått for tiden, og jeg får tid til å kjøpe inn det jeg trenger til tur. Birkebeiner-sekk, lady, hvor finner jeg deg?

Det er ikke lenge igjen dere! Noen få uker, så forlater jeg norsk jord. Alene ute i verden for første gang. Det kribla i magen allerede da jeg gikk opp flytrappa til stålmaskinen, sist jeg dro til Oslo. Det å vite at neste gang jeg gjør det, gjør jeg det alene i ukjente land gjorde at jeg gikk på flyet med tidens største glis. Så voksen, eventyrlysten og alene. 
Om du hadde spurt meg om jeg kom til å oppleve verden alene for fem år siden, da hadde jeg bare rista på hodet og spurt deg om du tulla. Men nå er det altså det jeg skal. Jej me!

Foto: Cute Overload / Det australske dyret Quokka. Sjekk så søt den er! Kan jeg få en sånn?

- Sitter du med en reiseplan-spire i magen?

1 comment:

  1. Så spennende! Og så heldig du er som har vinterferie :)

    ReplyDelete