February 9, 2013

Reiserute / Itinerary



Sør-Afrika // South Africa
6. - 9. juni: Western Cape-tur med bl.a. vinsmaking i Stellenbosch, Kapp det gode håp, og besøk i Kayamandi Township. // Western Cape safari with wine tasting in Stellenbosch, The Cape of Good Hope and a trip to Kayamandi Township
10. juni:     Informasjonsdag i Cape Town // Information day in Cape Town
11. juni:     Startdato frivillighetsprosjekt! Skal bo hos en sør-afrikansk vertsfamilie og jobbe som lære i sju uker. // Start date volunteer project! I'm going to live with a South African family and work as a teacher for seven weeks.

Foto: CC/ løve, CC/vannbøffel -Ilan Molcho.

Reisearrangør - med veldig god service! : goXplore (tour operator)

Om du vil være med på tur - så er det bare å klikke på bloglovin-neshornet i høyremargen. :-)
Follow my trip with bloglovin' or by email (fill in the white field to the right).

- Hva er det lengste du har sittet på et fly, og hvor skulle du hen?

Been there, done that: 

India - avreise 22.mars
Dag 1:         Delhi
Dag 2:         Agra
Dag 3-4:     Jaipur
Dag 5:        Tordi Sagar
Dag 6-7:     Pushkar
Dag 8-10:   Udaipur
Dag 11-12: Mumbai/Ahmedabad (Bombay)
Dag 13-16: Goa - siste natten her må jeg finne overnatting til når jeg er i India.


Kina - ankomst 8.april
Dag 1-2:      Hong Kong
Dag 3-6:      Yangshuo
Dag 7-9:      Chongqin, Three Gorges og cruise på Yangtze River
Dag 10-12:  Xi'an
Dag 12-14:  Shanghai
Dag 15-18:  Beijing - avslutter her med en dag alene og setter meg på flyet rundt midnatt.

Reisearrangør: Kilroy

Flyrute: Oslo > Helsinki > Delhi,  Goa > Mumbai > Hong Kong, Beijing > Doha > Oslo > Hjem
Jeg, som er så himla glad i å fly, har fire flyturer på over seks timer. Strekninga fra Beijing til Doha kommer til å ta nesten ni timer. NI. Mamma(!).

9 comments:

  1. 10 timer og 45 minutter. Fra København til Bangkok

    ReplyDelete
  2. rundt 12-13 timer... men musikk og mat og sånt hjelper, og ikke minst utsikten over jorden. sååååå verdt det.

    ReplyDelete
  3. YES, pus! Mat til magasinet mitt :D Men heftig opplegg du skal kaste deg utti, sjaluu! :D

    ReplyDelete
  4. ÅO MY. DETTE Vil jeg være med på, såklart!!!!!! JEG VIL VÆRE MED-MED!! heeheheh :D

    ReplyDelete
  5. Sykt kult! Reiser du helt alene? Tøft gjort, i så fall!

    Da jeg reiste til New Zealand fløy vi Oslo > Helsinki > Hongkong > Auckland. Både Helsinki - Hongkong og Hongkong - Auckland tok 11-12 timer. HVER! Ganske demotiverende å komme til Hongkong etter å ha vært på reisefot i over 15 timer, for så å vite at du skal sitte på flyplassen i 5-6 timer før du skal ombord på nok en evighetsflyvning. Men det er så verdt det! Heldigvis var vi to som reiste sammen, så vi kunne i hvert fall prøve å underholde hverandre. Dessuten gleder man seg jo sykt til man skal på reise. Hjemturen var myyyyyyye kjedeligere. Da ville vi jo bare hjem...

    Denne reisen skal jeg definitivt følge, merker jeg!

    ReplyDelete
  6. Har så utrolig lyst til å bli med på det der !!

    ReplyDelete
  7. åå herlighet for en opplevelse du har foran deg! ikke nødvendig å si at du må kose deg, for det vet jeg at du kommer til å gjøre:) *amazing*

    ReplyDelete
  8. Er det en plass jeg virkelig kunne tenkt meg å dratt til så er det Afrika. Se på alle de flotte dyrene og et mangfold av en helt annen kultur og mennesker :)

    ReplyDelete