February 28, 2013

Familiequotes vol. 4

Tidligere utgaver: Vol. 1      vol. 2      vol. 3

Jeg: Jeg spiser for mye kake. Jeg spiser kake før øving når dere har kake til kaffen, også spiser jeg kake når jeg kommer hjem fra øving.
Pappa: Det blir ikke så mye kake å spise i India. (Med andre ord: fyll på!)
Mamma: Der blir det bare mye mat hun går i lufta av. Poff.

Pappa: Om det løper ett rådyr forbi i dress utafor, så er det min dress. / Pappa finner ikke dressen sin.

Foto: /Tatanaka.com

Mamma og pappa monterer ny lysekrone over spisestuebordet.
Mamma: Trenger ikke juletre når vi har den her.

Mamma kiker på meg og later som at hun er forskrekka når jeg ber om å få tilsendt sjokoladeskåla.
Jeg, før hun rekker å si det: GMR*, åfylljfat! ( dialektord for matvrak)
Pappa: De ordene har hun ikke lært av meg hvertfall.
Mamma: Snakk for deg sjøl.
*godmatræv

Jeg: Den buksa der er fin.
Pappa: Jeg vet det. Det var derfor jeg kjøpte den.
Jeg: T-a-k-k-?
Pappa: *viser tommel opp


Follow on Bloglovin

1 comment: