January 20, 2013

Visumsøknader

Det er ikke bare bare å skulle legge ut på tur alene. Spesielt ikke når man vil til land hvor man trenger visum eller ønsker å arbeide. Jeg har ikke mange nok fingre og tær til vise hvor mange timer jeg har brukt på å fortelle indiske eller kinesiske myndigheter om eventuelle fødseltegn jeg har, eller om mine besteforeldre noengang har holdt til i Pakistan.(?)

Heldigvis vet jeg allerede på forhånd at det vil være verdt det. Tenk deg India med alle dets fine farger, kyr i gatene, sterk mat, og Taj Mahal, Kina med Den Kinesiske Mur, cruise på Yangtze River, og Sør-Afrika med en av verdens eldste kulturer og mennesker som virkelig vet å verdsette det lille de har. ÅH - hadde jeg hatt muligheten til å dra nå, hadde jeg reist på sekundet!


Se den lista her; Vaksinasjonstimer, søknader, jobbattester må oversettes til engelsk, reiseforsikring ordnes, motivasjonsbrev skrives, og blablabla. Heldigvis er jeg ferdig med det aller meste nå. Mangler bare å smile fint og få utlevert fire små bilder. Etter det er alt pakket og klart til å bli med ned til Oslo neste helg. Hurra!

- Skal du noe spennende i nær fremtid?

(Minner om det fine bloglove-neshornet til høyre på siden. )

2 comments:

  1. Jeg skal noe spennende. Jeg skal ikke reise, men jeg har bestemt meg for å bli med i røde kors! Jeg tror det kan by på mange forskjellige opplevelser og erfaringer. Skulle gjerne reist verden rundt, men det er bare klin umulig på studentbudsjett. Jeg må nøye meg med å lese bloggen din og drømme meg bort :P Keep on blogging!

    ReplyDelete
  2. Jeg skal også noe spennende. Jeg skal til India 14.april <3

    ReplyDelete