January 21, 2013

Hva skal man gjøre?

Før jeg reiser er jeg nødt til å søke skole. Ser ikke akkurat for meg at jeg sitter med laptopen på fanget mens jeg cruiser Yangtze River. Selv om det sikkert hadde sett ganske så kult ut.

Jeg ønsker meg ei pakke hvor jeg kan studere ulike kulturer, lære om hvordan religion, politikk og økonomi henger sammen, og forstå hvordan miljø påvirker ulike samfunns levemåte. Jeg vil se de større linjene. Forstå hvordan vår lille store verden har blitt som den har blitt, og hvorfor den utvikler seg som den gjør. To av bachelorpakkene jeg har snust på så langt er utviklingsstudier og sosialantropologi.

Det jeg grubler mest på nå, er hvor jeg skal plassere rumpa mi hen. Skal jeg dra nedover til Tigerstaden, sørlandsidyllen Kristiansand eller dra opp til Barteby? De beste lærerne innen emnene, mangfold i studieretninger, eller en by hvor jeg kjenner mange? AAAH. Jeg veit ikke. Må heldigvis ikke bestemme meg i dag.


- Har du noen positive, eller negative, erfaringer fra de ulike studiestedene?

( Neshornet på siden liker et klikk.:-)

2 comments:

  1. Aner ikke hvordan det er å være student i Oslo, fordi jeg ikke vil være student i Oslo. Nå blir det forhåpentligvis ikke Trondheim heller, men den eneste byen jeg vil studere i i Norge, er Trondheim. Ikke fordi jeg kjenner så mange, venner får man uansett. Trondheim fordi det er en passe stor størrelse, det er mulig å leve som student, og jeg bare eeeeeeelsker byen.

    Løkke te ihverfall! :D

    ReplyDelete
  2. Kåmma t barteby'n pus!! Passe stor, masse å gjøre, og kjærestegaranti :D Norges beste fadderuke og studentmiljø, masse fine korps, og ikke så langt hjemmefra :D

    ReplyDelete